trešdiena, 2010. gada 13. oktobris

Ietekme

Pēdējā laikā sajūta ka esmu zaudējis identitāti. Ļoti aktīvi apstrīdu visu ko domāju un arī to kas es esmu. Vai es esmu es(neatkarīga personība) vai tikai nejaušu apkārtējo apstākļu apkopojums.
Es daru lietas tā kā es tās daru, jo tā es izvēlos tās darīt vai jo manā pagātnē ir noticis kas tāds, kas jau iepriekš mani ir ievirzījis uz šo izvēli. Vai spontāna rīcība maz var būt spontāna.
Es sāku ticēt tam ka viss ko es daru, tas ir radies kādā pagātnes notikuma iespaidā un pilnīgi viss kas ir noticis ietekmē visu kas notiks. Vai es maz varu izdarīt kaut ko savādāk.
Ir cilvēki kas apzināti(nosacīti, jo viņi tā rīkojas kādas citas ietekmes rezultātā) spēj ietekmē citus, lai kaut ko panāktu, bet vairums to dara neapzināti. Piemērs, reklāma.
Tas vai es pasaku paldies vilciena kontrolierei, kad tā apzīmogo manu biļeti, vai nē sevī tur milzīgu potenciālu kaut ko mainīt. Vai arī notiekot kaut kam nepatīkamākam pasaku kādu rupjību vai ''šņuk'' un turpinu smaidīt tālāk. Viss kaut kādā veidā summējās gribi vai negribi to. Tāpēc izvēlos apzināti(nosacīti) ietekmēt jūsu izvēles. Apsolos nedarīt to savtīgos nolūkos, ja nu vienīgi velme, lai cilvēki justos laimīgi ir savtīga, jo tas padarītu arī mani priecīgāku. Apzinos un ticu ka to var izdarīt kaut vai tagad, ja mēs tik drusku mainītu veidu, kā mēs uztveram pasauli. Smaids tavā sejā nepaliks nepamanīts, tāpat kā stāsts par tavu kaķi.

2 komentāri:

Arguss teica...

tagadne ir pagātnes iznākums. bet tev vajadzētu reizēm atnākt paklausīties uz vff kačana lekcijas. nesen bija viena par karla poppera indeterminismu. un bāc, zini, pēc tās lekcijas ir daudz grūtāk pieņemt brīvās gribas neeksistenci. kkāds randoms eksistē, cik daudz viņa, to grūti pateikt, bet ir, tā šķiet. nenokar degunu kauzalitātes priekšā, hehe, hoho. es pats ar to esmu grēkojis. un droši vien vēl grēkošu. bet man tīk tas, ka tu domā par tādām lietām, tas ir vareni.

Ticīgais teica...

padod ziņu kad var atnākt, labprāt to izdarītu...